Geoblog.pl    brudasynawczasy    Podróże    brudasy w ameryce    Witaj Kolumbio!

Witaj Kolumbio!

Kolumbia
Kolumbia, Salento
Przejechano 20543 km

Opuscilismy Ekwador. Nie sluzyl nam, doprawdy...Spedzilismy tam ponad dwa tygodnie, i nie wiemy o tym kraju wiele. W Ekwadorze nie zwiedzalismy, nie poznawalismy ani nie eksplorowalismy. W Ekwadorze, jak by tu powiedziec....po prostu bylismy. ´Byc' to tez fajny stan, ale nie bylo tej iskry miedzy nami. Wiec spakowalismy walizki i powiedzielismy sobie do widzenia.

No i witaj Kolumbio - goracym kraju salsy, kawy i kokainy, najbardziej ponoc przyjaznym kraju w calej Ameryce Poludniowej! W koncu wrocilo uczucie ekscytacji :)

Zaczelismy jednak dosc niepewnie, bo poludniowy odcinek kolumbijskich autostrad jest kontrolowany przez paramilitarne oddzialy FARC, ktore w ramach swojej wizji kraju lubia zatrzymywac autobusy i prosic podroznych o materialne wsparcie dla swej dzialalnosci. Z karabinami w reku.

Ominela nas ta frajda, za to bylismy trzy razy przeszukiwani przez policje. Ale to nie to samo :)

W Kolumbii ludzie sa bardzo uprzejmi. Roznica kultur miedzy Kolumbia a Boliwia jest gleboka niczym kanion Colca. Ludzie sie caly czas usmiechaja, na ´dzien dobry´ odpowiadaja ´dzien dobry, jak sie masz?' W sklepie pozwalaja ogladac towary nie naklaniajac na sile do zakupu, i mowiac ' con mucho gusto' (' z wielka przyjemnoscia' ) na do widzenia, nawet jak nic nie kupisz. Wow...:)

Zatrzymalismy sie w uroczej miejscowosci Salento. Trzy tysiace mieszkancow, wokolo cloud forest (las chmurowy, tak to sie tlumaczy na polski? Oj wstyd, pani od geografii...). W kazdym razie - dzungla, mgla, slonce przeplatane deszczem, zielone wzgorza marszczace sie gesto jak fajdy od spodnicy, i do tego wszystkiego przepiekne palmy woskowe, najwyzsze drzewa na swiecie, 60 metrow, narodowy symbol Kolumbii. Magiczna okolica.

ania sz.
ania sz. - 2009-10-10 20:04
Aaale fajnie ze dotarliscie do Kolumbii! :-) To jedyny kraj Am. Pd. w ktorym do tej pory bylam - wstyd! :)
Moje dwa ulubione miejsca to.. : Santa Fe de Antioquia obok Medellin (tylko jesli zladujecie w Medellin, ktore swoja droga mi sie nie podobalo, ale rozne sa zdania na jej/jego temat).
Oraz: Park Narodowy Tayrona... Bez hoteli, tylko namioty i hamaki... Jugos naturales, wzburzone morze i spokojne zatoczki. Cuuuudo. Warto sie zatrzymac na kilka dni, przynajmniej!
Bawcie sie dobrze, Kolumbijczycy sa swietni !!!
Bede z zapalem sledzic sprawozdania, takze prosze sie nie obijac ;-)