Geoblog.pl    brudasynawczasy    Podróże    brudasy w ameryce    Puno - czyli w drodze na urlop

Puno - czyli w drodze na urlop

Peru
Peru, Puno

Wyjechalismy zmeczeni z Arequipy. Na dworcu autobusowym tlumy ludzi, kobiety i mezczyzni przekrzykujacy sie z ofertami biletow (Puno Puno Puno!!! Cusco Cusco Cusco!!! Lima Lima Lima....), funkcjonarjusze w maskach na twarzy rozdajacy ulotki o swinskiej grypie (generalnie chodzi o to by kichac w rekaw i myc rece i wszystko bedzie ok :)...., autobus spozniony o 40 minut, babcie z ogromnymi torbami przepychajace sie w kolejce, dzieci placzace na plecach mam. Czyli jescze jestesmy w Peru.

Ale juz niedlugo....

Jedziemy do Boliwi. Przez Puno. W drodze ciezko zlapac oddech - autobus przejezdza przez przelecz na 4200 m.m.n.p. Zatrzymujemy sie na mala przerwe. Babcie peruwianskie odchodza 10 metrow od autobusu, zadzieraja swe wielkie kolorowe kiece, kucaja i sikaja. Jestem pewna, ze obsikaly sobie buty :) Fajnie to wygladalo!!

Docieramy pozno do Puno. Jest bardzo zimno. Miasto jest wielkie i troche chyba brzydkie... Mamy szczescie i szybko ladujemy w hotelu. Ladny pokoj wypelniamy po chwili zapachem czosnku i zupki chinskiej. Nie mamy sily wychodzic jesc na miacho, wiec bezczelnie gotujemy w hotelu, nadsluchujac, czy nikt nie puka do pokoju....

Jak na miejsce urlopowe, to jest niestety piekielnie zimno i malo tlenu. Obudzilam sie dzis w nocy probujac zlapac oddech....Lezenie w lozku jest w tym miescie dosc wykanczajace...:). 3800 m npm to nie koniec swiata, wiec nie wiem czemu jest tak ciezko?...

Jutro wybieramy sie na wycieczke na jezioro...I tam tez spimy, na jednej z plywajacych trzcinowych wysp. Fajnie, juz sie ciesze!...:)

alez mi palce zmarzly od stukania w klawiature :)
narka kochani!

Agata Stryjewska
Agata Stryjewska - 2009-07-12 14:23
Piekne zdjecia, jak z National Geographic (!!!)
Milo sie czyta, bede sledzic, zwlaszcza ze sama za jakies 2 lata chce sie wybrac "na wczasy" do Ameryki Poludniowej :D

Alina Malek
Alina Malek - 2009-07-14 18:04
Super fotki i bardzo ciekawie opisane wrazenia. Jako ze podazacie dokladnie taka trasa jaka mam nadzieje bedzie mi dane przejechac za kilka miesiecy mialabym kilka pytan odnosnie podrozy.Wiem ze sie nie znamy ale mam nadzieje ze nie odmowicie..Bylaby wiec szansa na kontakt mailowy?pozdrawiam i zycze powodzonka :)

brudasynawczasy
brudasynawczasy - 2009-07-19 22:18
Jasne Alina, z przyjemnoscia podzielimy sie doswiadczeniami i w miare mozliwosci odpowiemy na Twoje pytania. Podaj jakis kontakt do siebie, to wyslemy maila. Pozdrawimamy!