Geoblog.pl    brudasynawczasy    Podróże    brudasy w ameryce    Gently down the stream - Oaza Sangalle

Gently down the stream - Oaza Sangalle

Peru
Peru, sangalle (oaza)

W Kanionie Colka jest duzo slonca, kaktusow i piachu wzbijanego stopami podroznych. Jest to piekna i stroma pustynia. Rzeka w porze suchej prezentuje sie raczej skromnie. Zreszta jest tak daleko od szczytu (ponad 2 km w pionie), ze raczej nie poswieca jej sie zbyt wiele uwagi. Jest tez waska sciezka dla ludzi i oslow, czasem tak waska, ze trzeba isc bokiem. I naprawde nie wiem, jak robia to osly! Przeciez maja tylek wiekszy niz moj! :)

Wiec wyruszylismy z Cabanacondy. Tradycyjnie bez mapy, tylko z jakimis smiesznymi wydrukami z biura podrozy. O dziwo nie spotkalismy na swojej drodze zadnych turystow!

Za to po kilku godzinach marszu w dol kanionu, na samym moscie, spotkalismy pania, ktora bardzo koniecznie chciala sprzedac nam bilety wstepu do kanionu. Drogie bilety.... A nigdzie ogloszenia, ze ich potrzebujemy....Nasz przewodnik mowil wyraznie, ze kupowac nie trzeba. Pani ze owszem, bo jak nie to mozemy sobie wracac na gora...Odwazna byla i dosc waleczna, tym bardziej biorac pod uwage fakt, ze miala niewiele wzrostu i na przeciw siebie trojke duzych gringo, ktorzy nie mieli zamiaru wracac na gore. Po godzinie zwlekania, targowania sie i obmyslania sztuczek, kuplilismy sobie jednak te cudenka. Nie bedziemy wrzucac kobiety do rzeki, nie?....,)

No i tak sobie szlismy i szlismy, jak widac na zdjeciach. Dotarlismy w koncu do oazy Sangalle. Ciekawe miejsce. W srodku niczego, na stromym zboczu kanionu, a rosna palmy i pluszcze woda w basenach. I piwko sie chlodzi, gdyby przypadkiem ktorys z podroznych po 7 godzinach marszu w 40 stopniowym upale i piachu mial ochote napic sie zimnej Arequipenii. A owszem, zdarzaja sie takie przypadki ;)

Rozbilismy namiot tuz przy basenie, zjedlismy kolacje i takie tam, i zasnelismy. Nie snilo sie nic, zbyt bylismy zmeczeni....

A to byl dopiero poczatek!...

BPE
BPE - 2009-07-11 20:37
zdjęcia jak zwykle fenomenalne - z przyjemnością zaglądam na Waszego bloga - pozdrawiam

brudasynawczasy - 2009-07-11 22:04
bardzo nam milo :) dziekujemy i zapraszamyponownie!

pierze
pierze - 2009-07-14 10:55
Wiklik i jego ekwipunek.
Widze, ze nawet w najcięższych warunkach nie zapominasz o sprzęcie należącym do czołówki pierwszej pomocy.
Bo przecież, po co tachać baniak wody skoro można zabrać gitare – w racie potrzeby można zagrać Ave Maria.

BPE
BPE - 2009-07-16 10:32
dobrze, ze nie grasz na kontrabasie, albo co gorsza na fortepianie :-))
Trzeba mieć jakieś priorytety w życiu - nieprawdaż ?

brudasynawczasy - 2009-07-19 22:32
Pierzu, ja Cie szczerze uwielbiam :) Twoje Ave Maria zwalilo mnie z krzesla glosnym wybuchem smiechu i wzbudzilo zainteresowanie calej kafeji....Pozdrawiam Was mocno mocno i czekamy tu na Was! Maciejka

pierze
pierze - 2009-07-20 19:16
Pierze tez was kocha ;)

mirek
mirek - 2009-11-02 02:20
hej :) robiłem bardzo podobną trasę po Peru... super miejsca, robicie piękne zdjęcia i teksty wciągają :) powodzenia dalej, pozdrawiam

Aga
Aga - 2010-05-08 20:38
Hejka, wlasnie czekam w Arequipa na autobus do Cabanaconde i mam zamiar zrobic podobna traske. Fajnie, ze natrafilam na waszego bloga, bo wiekszosc ludzi to jednak wybiera toury z agencjami, brrrr jak ja tego nie lubie. Trzymajcie sie.

brudasynawczasy - 2010-05-09 21:26
Aga! - olewaj agencje gdzie sie tylko da :)

ale zalatw sobie dobra mapke - ulatwia zycie jak cholera (tudziez: brak dobrej mapy = kilkugodzinne, zupelnie nikomu niepotrzebne zapierdzielanie pod gore w zlym kierunku + tysiac stopni Celcjusza, brak wody, cienia i ochoty do zycia